he de dir que sou uns cracks!! Realment les aportacions que esteu fent són increïbles, així com tots els recursos que esteu compartint al fòrum. Moltes gràcies!!
El KITE que vaig construir reconec que podria ser més extens, però en general, sóc de poques paraules i així ha quedat reflexat... igualment espero que us hagi agradat!!
Novetat: vídeo-currículum
|
||
Introduïm el concepte del vídeo-currículum dins del
mòdul d’orientació laboral en un projecte de formació ocupacional.
L’experiència resulta engrescadora i s’acaba convertint en un bon
aprenentatge col·laboratiu i formatiu pels alumnes.
|
||
Índex
|
Contingut
|
|
General Context
|
||
Experiència Docent
|
15
|
|
Experiència/Nivell d’expertesa en l’ús de les TIC
|
Nivell d’usuari
|
|
Tipus d’escola
|
Departament formació de promoció econòmica
|
|
Localització del centre
|
Santa Perpètua de Mogoda
|
|
Connexió
|
Internet. Alta velocitat
|
|
Localització dels recursos tecnològics
|
2 aules d’informàtica amb 16 ordinadors a cada una
|
|
Situació sòcio-econòmica dels alumnes
|
Classe mitja-baixa i baixa
|
|
Context del cas
|
||
Nivell dels alumnes
|
ESO finalitzada (alguns amb adaptació)
|
|
Àrea/Unitat
|
Orientació laboral
|
|
Curs
|
Projecte Casa d’Oficis de Formació ocupacional
|
|
Fites en la història
|
||
Activitats planificades a la sessió o unitat
|
Realització d’un vídeo-currículum
|
|
Nivell d’aprenentatge esperat
|
Creació del vídeo-currículum. Ús de les tecnologies.
|
|
Normes de l’activitat
|
No té normes associades.
|
|
Història de les activitats
|
||
Tecnologies utilitzades en la lliçó
|
VídeoCàmera digital, programa Movie-Maker
|
|
Raó per utilitzar la tecnologia
|
Innovació en l’àmbit de l’orientació laboral.
|
|
Naturalesa de l’activitat
|
Potenciar i investigar sobre creativitat
|
|
Dificultats al fer-ho
|
Primer cop que es realitza.
|
|
Estratègies per arreglar-ho
|
||
Ajuda/Assistència utilitzada
|
Administrador
|
|
Paper del professor
|
Orientar en el procés d’autocreació, resoldre dubte
i aportar visions alternatives.
|
|
Paper de l’estudiant
|
Experimentar, involucrar-se en el procés
|
|
Resultats
|
||
Observacions
|
Va ser una experiència molt enriquidora i
engrescadora
|
|
Avaluació de l’aprenentatge
|
Es van aconseguir els resultats buscats.
|
|
Lliçons apresses
|
Història completa
|
Entrevistadora: Em pots explicar d’on va sortir la
iniciativa de realitzar un vídeo-currículum?
Pere: Estem fent
docència en un projecte de formació ocupacional, amb un grup de 8 joves amb
edats compreses entre els 18 i els 23 anys. En el nostre cas, tots han acabat
l’ESO, encara que alguns ho han fet a través de la UAC amb currículum
adaptat. El nostre perfil d’alumnat demana creativitat i constantment estar
buscant alternatives o idees que suposin una novetat que els cridi l’atenció,
per així aconseguir motivar-los i, transversalment, anar treballant tot un
seguit d’hàbits relacionats amb aquest projecte de traspàs entre la vida
d’estudiant i la de treballador.
Dins del
projecte tenim marcades un seguit d’hores enfocades a l’orientació laboral i
la recerca de feina. Al estar dins Promoció Econòmica tenim molts
professionals que es preocupen d’estar al dia sobre aquest tema: departament
d’orientació, departament d’empreses, etc. És en aquesta interrelació i
treball interdepartamental que se’ns presenta, a nivell de tècnics i
tècniques, el projecte dels vídeo-currículums.
I d’aquí
surt la motivació per experimentar-ho amb els nostres alumnes.
Entrevistadora: Com vas definir o enfocar l’activitat?
Pere: Com a part, i dins del mòdul, vam plantejar-ho com un procés de creació i experimentació. Vam presentar diferents exemples del què volíem aconseguir, dels passos a seguir, del material que utilitzaríem així com del programa. I que, paral·lelament, també treballaríem el currículum vitae en paper.
Entrevistadora: Així, com va anar?
Pere: La primera reacció va ser molt bona,
un cop superades les queixes habituals, els vam dividir en parelles i van
començar, primer treballant el guió en paper del que s’hauria de dir, d’aquí
el treball del CV en paper, després calia buscar un “decorat “ adequat i
començar les gravacions. Al disposar d’una sola vídeo-càmera, el que varem
fer va ser que, mentre una parella es grava, la resta començava a treballar
amb el movie-maker per així anar-s’hi familiaritzant. Primer una
experimentació per ells sols i anàvem resolent dubtes a mesura que sorgien.
Un cop tenien la seva gravació es passava al muntatge.
Entrevistadora: Creus que vas aconseguir engrescar
als alumnes?
Pere: Si, sens dubte. Es van implicar molt en el procés, tot i que alguns van tenir dificultats lògiques alhora de treballar amb un programa nou, i el fet que el vídeo-currículum és una innovació encara arriscada d’utilitzar en el procés de recerca de feina. Entrevistadora: Quin és el nivell dels estudiant? Pere: Tots tenen finalitzada la ESO, encara que alguns venen d’unitats d’adaptació i, al tenir 18, ens trobem que porten un o dos anys...sense fer res. Entrevistadora:...i el seu nivell sòcio-econòmic? Pere: La majoria està situat entre baix i mig-baix, tots i totes viuen amb els pares i tenim situacions econòmiques difícils. Entrevistadora: Quants alumnes són i quins horaris feu? Pere: Són 8 alumnes, 6 noies i 2 nois. El nostre horari és de 8h a 15h i tenim mobilitat horària dins d’ell, és a dir, no hi ha hores marcades amb canvis d’assignatures, tenim flexibilitat de treball.
Entrevistadora: De quant ordinador disposeu?
Pere: Tenim dos aules equipades amb 16 ordinadors, connectats a internet. No en tenim un ús exclusiu i ens hem d’adaptar a d’altres cursos i formacions, però varem plantejar-ho amb temps buscant un dia que en tinguéssim disponibilitat.
Entrevistadora: Una experiència interessant, moltes
gràcies.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada