dimarts, 1 de maig del 2012

KITE's

Estimats companys i companyes,
he de dir que sou uns cracks!! Realment les aportacions que esteu fent són increïbles, així com tots els recursos que esteu compartint al fòrum. Moltes gràcies!!
El KITE que vaig construir reconec que podria ser més extens, però en general, sóc de poques paraules i així ha quedat reflexat... igualment espero que us hagi agradat!!

Novetat: vídeo-currículum

Introduïm el concepte del vídeo-currículum dins del mòdul d’orientació laboral en un projecte de formació ocupacional. L’experiència resulta engrescadora i s’acaba convertint en un bon aprenentatge col·laboratiu i formatiu pels alumnes.
Índex
Contingut
General Context
Experiència Docent
15
Experiència/Nivell d’expertesa en l’ús de les TIC
Nivell d’usuari
Tipus d’escola
Departament formació de promoció econòmica
Localització del centre
Santa Perpètua de Mogoda
Connexió
Internet. Alta velocitat
Localització dels recursos tecnològics
2 aules d’informàtica amb 16 ordinadors a cada una
Situació sòcio-econòmica dels alumnes
Classe mitja-baixa i baixa
Context del cas
Nivell dels alumnes
ESO finalitzada (alguns amb adaptació)
Àrea/Unitat
Orientació laboral
Curs
Projecte Casa d’Oficis de Formació ocupacional
Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
Realització d’un vídeo-currículum
Nivell d’aprenentatge esperat
Creació del vídeo-currículum. Ús de les tecnologies.
Normes de l’activitat
No té normes associades.
Història de les activitats
Tecnologies utilitzades en la lliçó
VídeoCàmera digital, programa Movie-Maker
Raó per utilitzar la tecnologia
Innovació en l’àmbit de l’orientació laboral.
Naturalesa de l’activitat
Potenciar i investigar sobre creativitat
Dificultats al fer-ho
Primer cop que es realitza.
Estratègies per arreglar-ho
Ajuda/Assistència utilitzada
Administrador
Paper del professor
Orientar en el procés d’autocreació, resoldre dubte i aportar visions alternatives.
Paper de l’estudiant
Experimentar, involucrar-se en el procés
Resultats
Observacions
Va ser una experiència molt enriquidora i engrescadora
Avaluació de l’aprenentatge
Es van aconseguir els resultats buscats.
Lliçons apresses 


Història completa
Entrevistadora: Em pots explicar d’on va sortir la iniciativa de realitzar un vídeo-currículum?
Pere: Estem fent docència en un projecte de formació ocupacional, amb un grup de 8 joves amb edats compreses entre els 18 i els 23 anys. En el nostre cas, tots han acabat l’ESO, encara que alguns ho han fet a través de la UAC amb currículum adaptat. El nostre perfil d’alumnat demana creativitat i constantment estar buscant alternatives o idees que suposin una novetat que els cridi l’atenció, per així aconseguir motivar-los i, transversalment, anar treballant tot un seguit d’hàbits relacionats amb aquest projecte de traspàs entre la vida d’estudiant i la de treballador.
Dins del projecte tenim marcades un seguit d’hores enfocades a l’orientació laboral i la recerca de feina. Al estar dins Promoció Econòmica tenim molts professionals que es preocupen d’estar al dia sobre aquest tema: departament d’orientació, departament d’empreses, etc. És en aquesta interrelació i treball interdepartamental que se’ns presenta, a nivell de tècnics i tècniques, el projecte dels vídeo-currículums.
I d’aquí surt la motivació per experimentar-ho amb els nostres alumnes.
Entrevistadora: Com vas definir o enfocar l’activitat?
Pere: Com a part, i dins del mòdul, vam plantejar-ho com un procés de creació i experimentació. Vam presentar diferents exemples del què volíem aconseguir, dels passos a seguir, del material que utilitzaríem així com del programa. I que, paral·lelament, també treballaríem el currículum vitae en paper.
Entrevistadora: Així, com va anar?
Pere: La primera reacció va ser molt bona, un cop superades les queixes habituals, els vam dividir en parelles i van començar, primer treballant el guió en paper del que s’hauria de dir, d’aquí el treball del CV en paper, després calia buscar un “decorat “ adequat i començar les gravacions. Al disposar d’una sola vídeo-càmera, el que varem fer va ser que, mentre una parella es grava, la resta començava a treballar amb el movie-maker per així anar-s’hi familiaritzant. Primer una experimentació per ells sols i anàvem resolent dubtes a mesura que sorgien. Un cop tenien la seva gravació es passava al muntatge.
Entrevistadora: Creus que vas aconseguir engrescar als alumnes?
Pere: Si, sens dubte. Es van implicar molt en el procés, tot i que alguns van tenir dificultats lògiques alhora de treballar amb un programa nou, i el fet que el vídeo-currículum és una innovació encara arriscada d’utilitzar en el procés de recerca de feina.
Entrevistadora: Quin és el nivell dels estudiant?
Pere: Tots tenen finalitzada la ESO, encara que alguns venen d’unitats d’adaptació i, al tenir 18, ens trobem que porten un o dos anys...sense fer res.
Entrevistadora:...i el seu nivell sòcio-econòmic?
Pere: La majoria està situat entre baix i mig-baix, tots i totes viuen amb els pares i tenim situacions econòmiques difícils.

Entrevistadora: Quants alumnes són i quins horaris feu?
Pere: Són 8 alumnes, 6 noies i 2 nois. El nostre horari és de 8h a 15h i tenim mobilitat horària dins d’ell, és a dir, no hi ha hores marcades amb canvis d’assignatures, tenim flexibilitat de treball.
Entrevistadora: De quant ordinador disposeu?
Pere: Tenim dos aules equipades amb 16 ordinadors, connectats a internet. No en tenim un ús exclusiu i ens hem d’adaptar a d’altres cursos i formacions, però varem plantejar-ho amb temps buscant un dia que en tinguéssim disponibilitat.
Entrevistadora: Una experiència interessant, moltes gràcies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada